Is SEO iets voor jouw bedrijf?

Is SEO iets voor jouw bedrijf?

SEO is een benaming in de online marketing die je regelmatig voorbij ziet komen, maar wat houdt dit nu eigenlijk in? SEO staat voor search engine optimization en staat beter bekend als zoekmachine optimalisatie. SEO is een onderdeel van zoekmachinemarketing en wordt in zijn geheel bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine waarbij vaak in de benaming Google wordt gebruikt.

Een vermelding in organische resultaten van een zoekmachine gratis waardoor dit een interessant alternatief is voor betaalde advertenties. Mensen die op zoek zijn in bijvoorbeeld Google kijken vaak verder dan de geplaatste advertenties bovenaan waardoor het belangrijk is dat jouw website op webshop op de eerste pagina zichtbaar is. Iedereen wilt namelijk graag snel hun resultaat vinden zonder daar veel verder voor te hoeven zoeken.

Voordelen SEO

  • Het is gratis om je website organisch beter te laten scoren in Google, de enige kosten die je kwijt bent zijn voor de werkzaamheden van het Online marketing bureau wat je inschakelt.
  • Je verbetert direct de gebruikservaring op je website. 

Nadelen SEO

  • Relatief kost het vrij veel inspanning doordat je eerst je website dient te optimaliseren en je relevante zoekwoorden moet creëren.
  • Het duurt langer voordat je resultaat ziet, omdat Google gebruik maakt van spiders die alle websites scannen om te kijken of de website relevant is voor het zoekwoord. Er zijn tegenwoordig duizenden websites online vindbaar waardoor dit soms even duurt.

Om dit voor elkaar te krijgen begin je altijd eerst met het optimaliseren van je website en creëer je relevante zoekwoorden. Dit is vrij ingewikkeld waardoor een online marketing bedrijf hier vaak voor wordt ingeschakeld. Het is belangrijk dat er een goede balans wordt gevonden om te ranken in zoekmachines zodat dit organisch eruit ziet. Wanneer dit niet zo het geval is kan je je website meer kwaad als goed doen waardoor je minder zichtbaar bent in Google.

Reageren is niet mogelijk.